پاردیک مش
کاربرد اکسپندد متال در دکوراسیون داخلی

کاربرد اکسپندد متال در دکوراسیون داخلی

کاربرد اکسپندد متال در دکوراسیون داخلی با توجه به ظاهر شیک، مدرن و زیبایی که ارائه می کند، سالهاست جای خود را در انواع طراحی داخلی با سبک های مختلف پیدا کرده است. با توجه به ظرافت و دقتی که در طراحی داخلی وجود دارد، انتخاب درست نوع ورق، از اهمیت بالایی برخوردار است. متریالی که در دکوراسیون داخلی استفاده می گردد باید در عین حال هماهنگی و تناسب با دیگر اجزای موجود داشته باشد و همزمان از زیبایی، ظرافت، مقاومت و انعطاف پذیری خوبی برخوردار باشد.

در چند سال اخیر از ورق های کششی متال مش در دکوراسیون داخلی بسیار استفاده شده است. شاید برایتان سوال شود که ورق متال مش چیست؟ متال مش قطعات فلزی منبسط شده ای هستند که طی فرآیندی کشیده شده و پرس می گردند، ویژگی‌های خاص ظاهری و ساختاری این ورق ها باعث شده که تقریبا در هر نوع طراحی داخلی قابل استفاده هستند. با توجه به ویژگی‌های ظاهری و همچنین دوام و ماندگاری که ورق های کششی اکسپندد نسبت به سایر متریال ها دارند ترکیب آن ها در طراحی باعث ایجاد سبک و فرمی خاص می شود.

از کاربرد اکسپندد متال در دکوراسیون داخلی می‌توان به انواع پارتیشن داخلی، کف و سقف کاذب، جداکننده فضای استراحت، درب و پنجره، حفاظ پله و راهروها، مبلمان مدرن، حفاظ تراس و بالکن، پوشش دیوار و… اشاره کرد.

مشاوره خرید اکسپندد متال در اصفهان

 اکسپندد متال به عنوان پارتیشن، درب و پنجره

از  ورق اکسپندد متال می توان به عنوان درب، پنجره و پارتیشن‌های داخلی در دکوراسیون استفاده کرد. امروزه برای جداسازی فضاهای داخلی در ادارات، شرکت‌ها و هتل‌ها از پارتیشن‌های مختلف استفاده می‌کنند که معمولا متریال متنوعی دارند. پارتیشن‌هایی که با ورق اکسپندد متال ساخته می‌شوند علاوه بر ظاهر مدرن و زیبا امکان رد و بدل کردن نور و تهویه را فراهم می کنند و از ایجاد فضاهای بدون تهویه و تاریکی که با استفاده از برخی پارتیشن های قدیمی فراهم می شد جلوگیری می کنند.

کاربرد ورق کششی اکسپندد در دکوراسیون داخلی محدود به پارتیشن و دیوار جداسازی نمی‌شود بلکه می توان از این ورق های کششی به عنوان درب و پنجره نیز استفاده کرد. درب هایی که با استفاده از ورق کششی ساخته می شوند از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و یک مانعی قوی برای حفظ امنیت و حریم شخصی خواهند بود. ورق های اکسپندد متال دارای حفره هایی بروی سطحشان هستند که به اصطلاح به این حفره ها، چشمه نیز گفته می شود.

وجود این چشمه ها باعث انتقال نور و تهویه مناسب می شود که میزان قابل توجهی از مصرف برق و انرژی را کاهش می دهد. کاهش انرژی مصرفی در طراحی داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و در متراژهای بالا، هزینه های سرمایش و گرمایش را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

کاربرد  اکسپندد متال به عنوان پارتیشن، درب و پنجره

کاربرد متال مش در سقف کاذب

 کاربرد ورق متال مش در سقف کاذب با توجه به ساختاری که دارد باعث می شود میزان صدای اضافی و اکوی محیط کاهش پیدا کند، به همین دلیل اکثرا از ورق متال مش برای مکان هایی که لازم است اکو و صدای اضافی حذف شود همچون سقف آمفی تئاترهای بزرگ، سینما، سالن های همایش، کنفرانس و … استفاده شود.

وجود ورق اکسپندد متال در سقف می تواند نور را فیلتر کند و یا افزایش و کاهش دهد، همچنین با توجه به بافت طرحداری که ورق های اکسپندد متال دارند باعث ایجاد سایه های هندسی در محیط نیز می شوند. پانل های سقفی با ورق اکسپندد وزن سبک تر و قیمت مناسب تری را ارائه می دهند. سقف با ورق کششی می تواند گردش هوا و نور عالی را تضمین کند.

ورق های اکسپندد متال علاوه بر اینکه می توانند به تنهایی به عنوان سقف یا کف کاذب استفاده شوند امکان پوشش کامل سیستم نورپردازی را دارند. اگر در طراحی داخلی لازم به نور پردازی در سقف یا کف با پوشش کامل باشد ورق های اکسپندد بهترین انتخاب هستند چون علاوه بر پوشش سیستم نورپردازی با فیلتر نور میزان روشنایی و تاریکی محیط را تنظیم می کنند.

کاربرد متال مش در سقف کاذب | کاربردهای اکسپندد متال

کاربرد اکسپندد متال به عنوان حفاظ و دیوار امنیتی

ورق های کششی اکسپندد متال معمولا از فلزهای مختلف ساخته می شوند. در پروسه تولید این ورق ها، فلز منبسط شده، کشیده می شود و شیارهایی توسط دستگاه بروی آن ایجاد می شود که در نهایت به شکل ورق های کششی حفره دار درمی آید. در فرآیند پروسه تولید ورق اکسپندد متال، فلز هیچ برش مقطعی نمی خورد، جدا نمی شود، جوش داده نمی شود و یا نقطه اتصالی ندارد و به صورت یکدست تولید می شود، به همین دلیل از مقاومت بالایی نسبت به ورق های فلزی که جوش داده می شوند یا رشته رشته شده و بافته می شوند دارد.

این مقاومت بالا باعث می شود که بتوان از آن برای بالا بردن استحکام فضاهای داخلی استفاده کرد. از ورق استرچ متال می توان برای حفاظ پله ها و دیوارهای امنیتی در فضای داخلی مراکز تجاری و تفریحی بزرگ استفاده کرد.

بیشتر بدانید: اجرای اکسپندد متال

سطح این ورق ها دارای حفره هایی است که با زوایایی خاص بروی ورق ایجاد شده اند، زاویه دار بودن چشمه ها باعث می شود که ورق ها برجستگی داشته باشند و سطح لغزش کمتری نسبت به ورق های فلزی ساده داشته باشند. این ویژگی موجب شده که استفاده از اکسپندد متال در راهروها و مسیرهای رفت و آمد مرتفع، کاربرد بهتری نسبت متریال های دیگر داشته باشد و از لغزش های احتمالی افراد یا اشیاء جلوگیری کند.

کاربرد اکسپندد متال به عنوان حفاظ و دیوار امنیتی

کاربرد اکسپندد متال در مبلمان سازی

چشمه های ورق اکسپندد متال تنوع بالایی دارند و به اشکال مختلف الماس، شش ضلعی، بیضی و… وجود دارند. تنوعی که در الگوهای چشمه توری کششی وجود دارد باعث شده که از این ورق ها در ساخت انواع مبلمان داخلی مدرن، صندلی، میز خدمات، آباژور، ایستگاه استراحت و… استفاده کرد. وسایلی که با استفاده از ورق اکسپندد متال ساخته می شوند دوام و ماندگاری بالایی دارند و بسیار ارزشمند هستند.

مبلمان ساخته شده با اکسپندد متال هیچ گونه تخریب یا تغییر شکلی در مقایسه با مبلمانی با متریال هایی همچون چوب، پارچه و… ندارند. یکی از بهترین مکان های استفاده از مبلمان با جنس ورق اکسپندد، نصب آن ها در فضاهای باز، تراس و بالکن می باشد، به دلیل اینکه در شرایط جوی ناپایدار همچون ریزش برف و باران دچار تغییر شکل و یا تخریب نمی شوند.

معمولا پس از باران و برف مبلمان چوبی و پارچه ای تخریب می شوند، تغییر شکل می دهند و یا برای خشک شدن نیاز به مدت زمان طولانی دارند، اما مبلمان با ورق اکسپندد متال نه تنها به هیچ وجه تغییر شکل نمی دهند بلکه در مدت زمان کوتاهی قابل خشک شدن هستند.

کاربرد اکسپندد متال در مبلمان سازی

همانطور که قبلا ذکر شد جنس ورق های اکسپندد متال از فلز است، شاید در وهله اول این موضوع مطرح شود که استفاده از تعداد بالایی ورق فلزی در دکوراسیون داخلی وزن بالایی خواهد داشت و ممکن است موجب شود وزن کلی ساخت افزایش پیدا کند و ریزش داخلی وجود داشته باشد، اما این فرضیه کاملا رد خواهد شد.

به دلیل این که ورق های اکسپندد متال از هر جنسی که باشند در پروسه تولید، منبسط و کشیده می شوند، منبسط شدن فلزها باعث کاهش وزن فلز می شود و همین مسئله موجب شده که وزن کلی توری های اکسپندد نسبت به ورق های فلزی خام بسیار کمتر باشد و بدون هیچ نگرانی بتوان در هر مکان و فضایی از آن ها استفاده کرد. ضمن این که ورق های کششی با توجه به فلزی بودن، امنیت بالایی دارند و در برابر حریق و انفجار مقاومت بیشتری نسبت به متریال های دیگر دارند.

بیشتر بدانید: تفاوت نمای فلزی استرچ متال و پانچ متال

دکوراسیون داخلی المان های متنوعی دارد و متریالی می تواند در طراحی داخلی بیشترین کاربرد را داشته باشد که منعطف باشد و بتوان آن را با دیگر المان های موجود در فضا هماهنگ کرد. توری کششی اکسپندد متال علاوه بر تنوع بافتی که دارد قابل رنگ آمیزی نیز می باشد. این قابلیت باعث شده که بتوان ورق های کششی را با رنگ آمیزی متنوع در دکوراسیون داخلی جای داد.

از مش های رنگ شده می توان به عنوان روکش دیوار در ساختمانهای اداری، تجاری، تفریحی و مراکز خرید به دلیل سطح روشن و زیبا استفاده کرد. جداکننده ها و دیوارهای خسته کننده ای که در دکوراسیون داخلی فضاهای بزرگ تفریحی یا تجاری وجود دارند را می توان با استفاده از مش های رنگ شده به فضاهایی منعطف و پویا تبدیل کرد.

مقالات مرتبط

پاردیک مش
نوشتهٔ بعدی
نمای مدرن ساختمان با متال مش

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید