پاردیک مش
نورپردازی نمای اکسپندد متال

نورپردازی نمای اکسپندد متال

اکسپندد متال جز جدید ترین نمای دکوراتیو فلزی ساختمان است که باتوجه به ظاهر شیک و مدرنی که دارد از متریال های موفق برای ایده های خلاقانه در طراحی نمای فلزی ساختمان می باشد. نورپردازی نمای ساختمان به اندازه طراحی نمای ساختمان حائز اهمیت است و در نمایش موفق نمای ساختمان نقش اساسی دارد. نمای اکسپندد متال باتوجه با ساختار مشبک و چشمه های مختلفی که در سطح خوددارد در زمان نورپردازی در شب جلوه ای ویژه ای ایجاد می کند که در این مقاله قصد داریم به طور کامل روش های نورپردازی نمای فلزی اکسپندد متال را شرح دهیم.

تماس و مشاوره برای خرید اکسپندد متال با پاردیک مش

نورپردازی نمای اکسپندد متال

نمای فلزی اکسپندد متال یکی از زیباترین نماهای ساختمان در میان انواع مختلف نمای دکوراتیو فلزی به شمار می رود. نمای اکسپندد متال که با استفاده از ورق های فلزی کششی اکسپندد متال ایجاد می شود زیبایی منحصر به فردی در زمان نورپردازی در شب دارد. جذابیت و زیبایی که نورپردازی نمای اکسپندد متال در شب ایجاد می کند به واسطه طرح چشمه هایی است که در سطح ورق‌های اکسپندد متال وجود دارد.

عبور نور و انعکاس نور از میان چشمه های طرح الماسی ورق‌های اکسپندد متال جلوه ای ویژه در شب ایجاد می کند که می‌تواند درخشندگی نمای ساختمان را چند برابر کند. چشمه های طرح الماسی اکسپندد متال ها فرم و ظاهری سه بعدی در نمای ساختمان ایجاد می‌کند که این اشکال سه بعدی در زمان نورپردازی و تابش نور به آن‌ها اشکال هندسی زیبایی را ایجاد می کند و می تواند نورپردازی نمای ساختمان را به یک جلوه بصری زیبا و خارق العاده تبدیل کند.

نورپردازی نمای اکسپندد متال در ساختمان سازی

باتوجه به پیشرفت علم نورپردازی در ایران و قابلیت های ساختاری نمای اکسپندد متال در نورپردازی‌های مدرن و خاص، می‌توان با استفاده از نورپردازی نمای فلزی اکسپندد متال در انواع ساختمان های تجاری، شرکت های بزرگ و سازمان ها انواع تصاویر، متون و شعارهای تبلیغاتی را بروی نمای بیرونی ساختمان طراحی کرد.

قابلیت تنظیم نور در نورپردازی نمای اکسپندد متال

اگر بخواهیم نورپردازی نمای ساختمان های امروزی را مورد بحث قرار بدهیم، اکثرا با نورپردازی های ساده که فقط با ال ای دی های معمولی بسنده کرده اند مواجه می‌شویم. همانطور که طراحی نمای ساختمان با اکسپندد متال نسبت به دیگر نماهای فلزی مدرن تر است، نورپردازی نمای اکسپندد متال نیز نسبت به نورپردازی های ساده و تکراری موجود در ساختمان ها منحصر به فرد تر است.

چشمه‌های موجود در سطح توری های اکسپندد متال علاوه بر این که قابلیت تولید با طرح های مختلف را دارند که همین امر موجب ایجاد اشکال مختلف هندسی در طراحی نما می شود، میزان باز شدگی پایه آن ها که در اصل عبور دهنده میزان نور می باشد نیز قابل تغییر است. این ویژگی چشمه‌ها موجب شده که باتوجه به میزان باز و بسته بودن چشمه‌ها میزان نور عبوری از چشمه‌ها متفاوت باشد و همین امر باعث پدید آمدن تصاویر و اشکالی زیبا در زمان نورپردازی در شب خواهد شد.

مزایای نمای فلزی اکسپندد متال

باتوجه به این که نماسازی و طراحی نمای بیرونی ساختمان، از اجزای پر اهمیت در هر پروژه ساختمانی به حساب می‌آید، می توان گفت یکی از موارد ضروری در نماسازی استفاده از باکیفیت ترین مواد و متریال است. همچنین باتوجه به فرسوده شدن نماهای قدیمی و نیاز به تغییر آن‌ها، بهتر است از مواد و مصالحی انتخاب شود که کمترین میزان تخریب را داشته باشد.

ورق‌های فلزی اکسپندد متال علاوه بر مقاومت و استحکام بالایی که دارند از جمله با کیفیت ترین ورق های فلزی در بازار هستند که برای کاربردهای مختلف در پروژه های ساختمانی قابل استفاده می باشند.

1- برای بازسازی نما و یا طراحی نمای ساختمان با اکسپندد متال نیاز به هیچ گونه تغییر یا تخریب نمای قدیمی ساختمان نیست، اجرای توری های فلزی اکسپندد متال بروی نما در کوتاه ترین زمان و کمترین میزان تخریب قابل انجام است.

2- نصب نمای اکسپندد متال بروی نمای قدیمی جهت بازسازی یا نوسازی نما، نیازی به عملیات ساخت و ساز و ملات کاری پیچیده ای ندارد و ورق های فلزی اکسپندد متال به راحتی بروی نمای قدیمی قابل طراحی و نصب با جوش یا پیچ و پرچ هستند.

3-طراحی و اجرای نمای اکسپندد متال سریع و کم هزینه است به همین خاطر بازسازی نمای ساختمان با اکسپندد متال ها به راحتی و در زمانی کوتاه می تواند نمای قدیمی و فرسوده ساختمان ها را به یک نمای شیک و مدرن تبدیل کند. 

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با کاربرد توری لوزی اکسپندد در طراحی و اجرای انواع نمای ساختمان و بازسازی نمای ساختمان مقاله بازسازی نمای ساختمان با استرچ متال را مطالعه نمایید:

طراحی و اجرای نمای اکسپندد متال در پاردیک مش

در این مقاله سعی کردیم شما را با طراحی نمای دکوراتیو فلزی ساختمان با استفاده از توری های اکسپندد متال و همچنین نحوه نورپردازی نمای فلزی اکسپندد متال آشنا کنیم، از این رو با توجه به مزایای ویژه نمای اکسپندد متال در طراحی نمای بیرونی ساختمان های اداری، تجاری، شرکتی و … امید است طراحی نما و بازسازی نمای ساختمان با توری های اکسپندد متال با استقبال طراحان و معماران رو به رو شود.

در صورت تمایل به خرید توری لوزی اکسپندد متال حتما به نمایندگان فروش این توری ها مراجعه کنید و به صورت متفرقه توری های فلزی را خریداری نکنید. گروه صنعتی پاردیک مش از تولید کنندگان برتر توری فلزی اکسپندد متال است که طبق استانداردهای قیمت گذاری آماده فروش انواع توری کششی اکسپندد متال با کیفیت استاندارد می باشد. گروه صنعتی پاردیک مش، تولید کننده، طراح و اجرا کننده انواع توری فلزی اکسپندد در پروژه‌های مختلف است که با سال ها تجربه در این زمینه، آماده مشاوره های طراحی و اجرا در پروژه های شما است.

مقالات مرتبط

پاردیک مش
نوشتهٔ پیشین
حفاظ و فنس فلزی با توری لوزی
نوشتهٔ بعدی
راهنمای انتخاب درست ورق کششی مش

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید