پاردیک مش
راهنمای انتخاب درست ورق کششی مش

راهنمای انتخاب درست ورق کششی مش

ورق کششی مش از جمله ورق های فلزی طرح داری هستند که از نظر متریال، ابعاد، ضخامت، طرح چشمه و… تنوع بالایی دارند. باتوجه به تنوع بالای ورق کششی مش، انتخاب ورق مناسب برای پروژه مورد نظر نیازمند آشنایی کامل با ورق های کششی و کاربری هر کدام از ورق ها در مکان مناسب است. از این رو در این مقاله سعی نموده ایم راهنمای درست خرید و انتخاب ورق کششی مش را قرار دهیم.

تماس با شرکت پاردیک مش

راهنمای خرید ورق کششی مش براساس ضخامت ورق

فرآیند تولید ورق کششی مش به گونه ای است که ورق‌های کششی در ابعاد و اندازه های مختلف و همچنین ضخامت های متفاوت قادر به تولید هستند. ضخامت ورق کششی مش بر نوع کاربری و استفاده از ورق در پروژه های مختلف تاثیر گذار است. ضخامت کلی ورق کششی مش بین بازه 8-1 میلی متر است. ورق های کششی مش با ضخامت 4-1 میلی متر مناسب استفاده برای انواع دکوراسیون داخلی از جمله کف و سقف کاذب، پارتیشن، وسایل فلزی دکوراتیو و… است و ورق کششی مش با ضخامت 8-4 میلی متر مناسب استفاده در کارخانجات صنعتی، تجهیزات و استراکچر های صنعتی، حفاظ و فنس های امنیتی و… است.

راهنمای خرید ورق کششی مش براساس جنس ورق

ورق کششی مش متریالی فلزی دارد و از این رو با اکثر ورق های فلزی از جمله فولاد، فولاد ضدزنگ، آهن، آلومینیوم، مس، استیل و… قابلیت تولید دارد. ورق های کششی مش براساس جنسی که دارند در مکان های مختلف کاربرد و استفاده های ویژه ای دارند. ورق کششی مش فولادی مناسب استفاده در پروژه هایی همچون دستگاه های صنعتی و تجهیزات امنیتی کاربرد دارند. ورق کششی مش آلومینیوم، مس و استیل مناسب استفاده برای نمای دکوراتیو فلزی، پارتیشن، وسایل دکوراتیو فلزی و… هستند.

راهنمای خرید و انتخاب درست ورق کششی مش

راهنمای خرید ورق کششی مش براساس طول چشمه

ورق‌های کششی مش دارای ساختاری طرحدار و شبکه ای هستند که طرح‌های ایجاد شده به واسطه برش و کشش ورق‌های مش به وجود آمده است. چشمه های ورق کششی مش تنوع بالایی از نظر طول چشمه، عرض چشمه و طرح چشمه دارند. هر کدام از این ورق ها مناسب استفاده برای کاربری خاصی هستند.

ورق‌های کششی که دارای چشمه‌های باز هستند مناسب استفاده در حفاظ و فنس‌های مختلف باغی و نمای دکوراتیو فلزی هستند و ورق های کششی مش با چشمه‌های بسته مناسب استفاده برای ساخت وسایل دکوراتیو فلزی، پارتیشن، جداکننده‌های مختلف و… هستند.

راهنمایی خرید و فروش ورق متال مش

برای آشنایی بیشتر با انواع ورق فلزی کششی و مقایسه آن ها با یکدیگر پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه انواع ورق فلزی کششی را مطالعه نمایید.

نکات مهم برای خرید و استفاده بهینه از ورق کششی مش

برای خرید و استفاده بهینه از ورق‌های کششی مش (Expanded Metal Mesh)، لازم است به چند نکته مهم توجه کنید که می‌تواند انتخاب مناسب‌تری را برای شما فراهم کند:

۱. مواد تشکیل‌دهنده ورق مش

ورق‌های کششی مش از مواد مختلفی مثل فولاد، آلومینیوم، استیل ضدزنگ و حتی مس ساخته می‌شوند. هر کدام از این مواد ویژگی‌های خاص خود را دارند:

  • فولاد: مناسب برای کاربردهای سنگین به دلیل دوام و مقاومت بالا.
  • آلومینیوم: سبک و مقاوم در برابر خوردگی، مناسب برای مکان‌هایی که وزن کم اهمیت دارد.
  • استیل ضدزنگ: مقاومت عالی در برابر خوردگی، به خصوص در مکان‌های بهداشتی و محیط‌های مرطوب.
  • مس: رسانای خوب برای کاربردهای الکتریکی و تهویه مطبوع.

۲. اندازه و نوع شبکه

نوع شبکه‌های ورق کششی مش از لحاظ اندازه و طرح متفاوت است. شبکه‌های مربعی و لوزی رایج‌ترین انواع هستند، ولی شبکه‌های شش‌ضلعی یا دایره‌ای نیز وجود دارند. انتخاب نوع شبکه به کاربرد مورد نظر بستگی دارد؛ به عنوان مثال، شبکه‌های ریزتر برای جلوگیری از عبور اشیاء کوچک مناسب هستند.

۳. ضدزنگ بودن و پوشش‌های محافظتی

پوشش‌های مختلفی مانند گالوانیزه گرم، الکتروپلیتینگ و اسپری رنگ ضدزنگ برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی استفاده می‌شوند. این پوشش‌ها باعث می‌شوند که ورق مش در محیط‌های خارجی یا مرطوب دوام بیشتری داشته باشد.

۴. مقاومت و وزن سبک

یکی از ویژگی‌های برجسته ورق کششی مش، نسبت بالای استحکام به وزن آن است. این ورق‌ها با وجود سبکی، از مقاومت بالایی برخوردارند و در ساختمان‌سازی، حفاظت و تهویه کاربرد دارند. همچنین، نسبت به ورق‌های سوراخ‌دار مقرون به‌صرفه‌تر هستند و هدررفت مواد کمتری دارند.

۵. انعطاف‌پذیری و استفاده‌های متنوع

ورق کششی مش بسیار منعطف است و می‌توان آن را به‌راحتی برای مصارف مختلف مثل پارتیشن‌بندی، پنجره‌های تهویه، و تزئینات معماری استفاده کرد. همچنین برای بهبود عملکرد و دوام، می‌توان از آن در محیط‌های سنگین‌تر مانند پل‌ها یا حتی سوخت‌های هسته‌ای استفاده کرد.

این عوامل می‌توانند به شما در انتخاب صحیح ورق کششی مش برای پروژه‌های مختلف کمک کنند و استفاده بهینه‌تری از آن داشته باشید.

پاردیک مش طراحی، نصب و اجرای انواع ورق فلزی مش

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کامل درباره ورق های فلزی مش، نحوه نصب ورق های مش و شیوه اجرای آن ها در اختیارتان قرار دهیم. با توجه به ویژگی ها و مزیت های مختلفی که از ورق های کششی متال مش نام بردیم، می توان گفت که این ورق های کششی فلزی یکی از جدیدترین و در عین حال کاربردی ترین ورق های فلزی در عصر حاضر هستند.

باتوجه به این که تنوع طرح و سایز چشمه های ورق های مش (متال مش) بالا است، این که کدام نوع ورق متال مش برای پروژه شما مناسب تر است نیاز به مشاوره با متخصصان باتجربه دارد. کارشناسان باتجربه پاردیک مش در خدمت مشتریان عزیز هستند تا مناسب ترین متریال را پیشنهاد دهند.

مقالات مرتبط

پاردیک مش
نوشتهٔ پیشین
نورپردازی نمای اکسپندد متال
نوشتهٔ بعدی
تفاوت نمای فلزی استرچ متال و پانچ متال

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید