پاردیک مش
سقف کاذب با اکسپندد متال | کاربرد اکسپندد متال در سقف کاذب

کاربرد اکسپندد متال در سقف کاذب

کاربرد اکسپندد متال در سقف کاذب باتوجه به ساختاری که دارد طرح های جدید و شیکی را در اجرای سقف‌های مدرن امروزی ایجاد کرده است. به صورت مختصر طراحی سقف کاذب با اکسپندد متال می‌تواند میزان دریافت نور را فیلتر کند، اکو و صدای اضافی محیط را حذف کند، اشکال هندسی و سه بعدی در سقف ایجاد کند و مزایای فراوان دیگر که در ادامه این مقاله به طور کامل شرح خواهیم داد.

با توجه به توسعه روزافزون صنعت ساختمان و نیاز به طراحی‌های مدرن و کارآمد، استفاده از مصالح نوین به یکی از اولویت‌های اصلی معماران و مهندسان تبدیل شده است. یکی از این مصالح، ورق‌های اکسپندد متال یا استرچ متال هستند که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در طراحی سقف‌های کاذب و دیگر اجزای معماری کاربرد فراوانی دارند. این ورق‌ها با خاصیت‌های منحصر به فردی همچون سبکی، استحکام و قابلیت تهویه، نه تنها زیبایی بصری را افزایش می‌دهند، بلکه به بهبود عملکرد سازه نیز کمک می‌کنند.

شرکت پاردیک مش، به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان معتبر ورق‌های اکسپندد متال در اصفهان، با ارائه محصولات باکیفیت و متنوع، پاسخگوی نیازهای مختلف صنایع و پروژه‌های ساختمانی در سراسر ایران است. این شرکت با تکیه بر تجربه و دانش فنی خود، همواره در تلاش است تا بهترین خدمات و محصولات را به مشتریان خود ارائه دهد. استفاده از ورق‌های اکسپندد متال در سقف‌های کاذب، نه تنها به ایجاد فضایی مدرن و جذاب کمک می‌کند، بلکه به افزایش کارایی و دوام سازه نیز منجر می‌شود.

مشاوره خرید اکسپندد متال در اصفهان

سقف های کاذب فلزی با استفاده از اکسپندد متال

در سال‌های اخیر استفاده از سقف‌های کاذب برای پروژه‌های مختلف همچون سقف مکان‌های تجاری، اداری، تفریحی و… بسیار مرسوم شده است. سقف‌های کاذب با متریال‌های مختلفی از جمله ورق‌های فلزی، آکوستیک، PVC، کناف، چوب و… طراحی و اجرا می گردند. در میان سقف‌های کاذب، سقف‌های فلزی با توجه به مزایا و ویژگی‌هایی که دارند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی علاوه بر مزایای مختلف، می‌تواند جلوه ویژه‌ای در محیط ایجاد کند. عمر این سقف‌ها بسیار بالا است و در برابر رطوبت و احتراق مقاومت خوبی دارند. در حالی که استفاده از سقف‌های کاذب فلزی عمدتا در مکان‌های تجاری و تفریحی دیده می‌شدند، صاحبان خانه‌ها و آپارتمان‌ها نیز از آن در دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کنند. برای طراحی سقف‌های فلزی معمولا از تایل‌های فلزی استفاده می‌شود که به دلیل ابعاد کوچک تایل‌ها لازم است تعداد زیادی از آن ها برای طراحی سقف به کار رود. استفاده از تعداد بالای تایل‌های فلزی موجب بالا رفتن هزینه نهایی پروژه می‌شود.

سقف کاذب با ورق اکسپندد متال

طراحی اکسپندد متال در سقف کاذب

سقف‌های فلزی با فلزهای مختلفی از جمله ورق‌های آلومینیومی، فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و… قابل اجرا هستند. ورق‌های فلزی اکسپندد متال از ورق‌های فلزی نوظهور در میان دیگر ورق‌های فلزی هستند که با توجه به تنوع طرح، جنس، رنگ، استحکام، مقاومت و صدها مزیت دیگر از متریال های ویژه برای سقف سازی هستند. سقف‌های فلزی با اکسپندد متال، نصب و اجرای سریع و آسانی دارد و مناسب پروژه هایی است که نیازمند سرعت در مراحل اجرا هستند. همچنین همانطور که گفته شد برای اجرای سقف کاذب فلزی معمولا از تایل‌های فلزی استفاده می شود که به دلیل نیاز به تعداد بالا، باعث بالا رفتن هزینه پروژه می شود.

ورق‌های فلزی اکسپندد متال قابلیت برش با طول و عرض های گسترده و مختلف را دارند که علاوه بر کاهش هزینه کلی پروژه، موجب نصب سریع و آسان می شود به دلیل این که هر ورق از اکسپندد متال می تواند مساحت زیادی را پوشش دهد و دیگر نیاز به استفاده از تایل ها با ابعاد کوچک نیست. اجرای اکسپندد متال در سقف کاذب مزایای فراوانی دارد که در ادامه به آن پرداخته می شود.

طراحی اکسپندد متال در سقف کاذب

امکانات ویژه اکسپندد متال در سقف کاذب

استفاده از ورق‌های اکسپندد متال یا استرچ متال در سقف‌های کاذب به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین امکانات این مصالح، پوشش کامل تجهیزات و تاسیسات سقف است. با نصب ورق‌های اکسپندد متال، می‌توان به‌راحتی تجهیزات مختلف مانند لوله‌ها، کابل‌ها و سیستم‌های تهویه را پنهان کرد و در عین حال به زیبایی و جذابیت فضای داخلی کمک کرد.

علاوه بر این، ورق‌های اکسپندد متال امکان پوشش سقف اصلی ساختمان را به‌طور مؤثر فراهم می‌کنند. این ورق‌ها به دلیل طراحی مدرن و جذاب، به‌راحتی می‌توانند سقف اصلی را پوشش دهند و ظاهری شیک و امروزی به فضا ببخشند.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب درست ورق کششی مش

یکی دیگر از مزایای این مصالح، ایجاد لایه‌ای مدرن و چند بعدی در سقف است. با استفاده از این ورق‌ها، معماران و طراحان می‌توانند الگوهای خلاقانه و جالبی را ایجاد کنند که به عمق و بعد به فضای داخلی می‌افزاید و حس بصری منحصر به فردی را به ارمغان می‌آورد.

حجم‌دهی به سقف نیز یکی دیگر از قابلیت‌های برجسته اکسپندد متال است. این ورق‌ها می‌توانند با ایجاد جلوه‌های بصری مناسب، به افزایش حجم و ارتفاع سقف کمک کنند و فضایی بازتر و بزرگ‌تر را برای کاربران فراهم آورند.

از دیگر مزیت‌های اکسپندد متال، عایق‌بندی سقف است. این ورق‌ها با خاصیت عایق حرارتی و صوتی خود، به بهبود شرایط دمایی و صوتی فضا کمک می‌کنند و محیطی آرام و دلپذیر ایجاد می‌نمایند.

همچنین، با استفاده از ورق‌های اکسپندد متال، می‌توان تغییر ارتفاع سقف را به سادگی انجام داد. این ویژگی به طراحان این امکان را می‌دهد که سقف‌ها را به شکل دلخواه و متناسب با نیازهای پروژه تغییر دهند.

بیشتر بدانید: کاربرد اکسپندد متال در فضای سبز

در نهایت، این ورق‌ها به‌عنوان لایه‌ای مناسب در سقف جهت آویز نیز کاربرد دارند. با ایجاد امکان آویز کردن نورپردازی یا عناصر دکوراتیو، فضای داخلی را زیباتر و جذاب‌تر می‌کنند.

به‌طور کلی، ورق‌های اکسپندد متال به عنوان یک راه‌حل هوشمند در طراحی و اجرای سقف‌های کاذب، امکانات ویژه‌ای را فراهم می‌آورند که به بهبود کیفیت و زیبایی فضا کمک می‌کنند.

امکانات ویژه اکسپندد متال در سقف کاذب

مزایای استفاده از اکسپندد متال در سقف کاذب

1- عایق صدا

فلزها عایق مناسبی برای کاهش صدای مزاحم هستند. ورق های اکسپندد متال باتوجه به ساختار فلزی که دارند اگر در طراحی و اجرای سقف کاذب به کار برده شوند نقش مهمی در کاهش اکو و صدای مزاحم محیط خواهند داشت. در مکان هایی همچون سالن های کنسرت یا آمفی تئائر که حذف اکوی محیط از اهمیت بالایی برخودار است، استفاده از سقف های کاذب فلزی با اکسپندد متال می تواند نقش به سزایی داشته باشد.

2- نورپردازی مخفی در سقف

با توجه به اینکه ساختار ورق های فلزی اکسپندد متال متخلخل و دارای اشکال مختلف می باشد به راحتی می توان انواع سیستم های نورپردازی را در سقف طراحی کرد. همچنین اشکال و شکاف های موجود در ورق ها این امکان را ایجاد می کند که نورپردازی های ویژه را با استفاده از سایه اشکال در محیط ایجاد کرد.

3- نصب سریع و آسان

ورق های فلزی اکسپندد متال در اندازه های مختلف با طول و عرض های گسترده قابل تولید هستند از این رو هر یک از ورق ها فضای نسبتا زیادی را پوشش می دهد که موجب می شود نصب ورق اکسپندد متال در سقف کاذب سریع تر انجام شود، همچنین این ورق ها قابلیت جوشکاری به قسمت های مختلف را دارند که موجب نصب آسان در پروژه های مختلف می شود.

بیشتر بدانید:عوامل موثر بر قیمت اکسپندد متال

4- مقاوم در برابر احتراق و آتش سوزی

زمانی که از ورق های فلزی اکسپندد متال در سقف کاذب استفاده شود، با توجه به فلزی بودن ورق ها، در صورت هر گونه احتراق و آتش سوزی ورق ها مقاوم خواهند بود و آسیبی نخواهند دید.

5- ایجاد حجم و بَعد در سقف

امروزه طراحی سقف در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخودار است. باتوجه به اینکه در طراحی های داخلی سقف های چند بعدی با اشکال هندسی بسیار پرطرفدار شده است، ورق های اکسپندد متال یکی از بهترین متریال ها برای ساخت و اجرای سقف های کاذب شیک و مدرن امروزی هستند. در میان اشکال مختلف، چشمه های الماسی و لوزی شکل طرفداران بیشتری دارند به دلیل این که زاویه دار هستند و با تغییر زاویه اشکال در قسمت های مختلف یک پروژه می توان طرح های متنوعی ایجاد کرد.

6- سقف های رنگی

باتوجه به این که رنگ در دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخودار است و برخی از طراحی ها به گونه ای انجام می شود که حتما باید از رنگ در آن ها استفاده شود، بهتر است از مواد و مصالحی استفاده کرد که قابلیت رنگ آمیزی داشته باشند. اگر دکوراسیون داخلی شما به گونه ای طراحی شده است که نیازمند رنگ آمیزی در سقف هستید یکی از بهترین گزینه ها استفاده از اکسپندد متال در سقف کاذب است. ورق های فلزی اکسپندد متال قابلیت رنگ آمیزی با رنگ های مختلف، پوشش های پودری و آنادایز را دارند که باعث ایجاد سقف های رنگی مدرن و جدید می شود.

مزایای استفاده از اکسپندد متال در سقف کاذب

کاربرد اکسپندد متال در سقف کاذب مکان های اداری و تجاری

استفاده از اکسپندد متال در سقف کاذب مکان‌های اداری و تجاری، باعث ایجاد عایق حرارتی می شود که تبادلات حرارتی را کاهش می دهد، همچنین باعث کاهش نفوذ سرمایش و گرمایش به محیط می شود و در مصرف سوخت و انرژی نیز صرفه جویی می شود. علاوه بر این ساختار شبکه ای و متخلخل ورق های اکسپندد متال در سقف کاذب این امکان را ایجاد می کند که محیط به خوبی تهویه شود.

اکسپندد متال در سقف کاذب مکان های اداری و تجاری

کاربرد اکسپندد متال در سقف کاذب بیمارستان ها

استفاده از توری های اکسپندد متال در سقف کاذب بیمارستان ها باعث می شود که صدای اضافی محیط کاهش پیدا کند و عایق قوی در برابر سرما و گرمای محیط باشد که در کنترل دمای محیط نقش مهمی را ایفا می کند. همچنین در مکان های مشابه بیمارستان ها و محیط های استرلیزه و بهداشتی استفاده از توری های اکسپندد متال باعث می شود که سقف، به نگهداری و نظافت کمتری نیاز داشته باشد و در صورت نیاز نیز شستشوی آسان تری داشته باشد.

کاربرد اکسپندد متال در سقف کاذب مکان های تفریحی

برای طراحی سقف اکثر مکان های تفریحی از سقف های کاذب استفاده می شود. در این گونه مکان ها بهتر است برای طراحی سقف از متریالی استفاده شود که نهایت استحکام و مقاومت را داشته باشد. یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی سقف کاذب مکان تفریحی استفاده از توری های فلزی اکسپندد متال است. توری های اکسپندد متال قابلیت تولید با عرض و طول های مختلف را دارند. همچنین امکان تولید آنها با فلزهای مختلفی از جمله فولاد، فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و… باعث شده که بتوان از آن ها در هر مکانی با توجه به ویژگی های مکان استفاده کرد. در مکان های تفریحی بهتر است از اکسپنددهای فولادی که مقاومت بیشتری دارند استفاده کرد.

بیشتر بدانید: کاربرد اکسپندد متال در دکوراسیون داخلی

کاربرد اکسپندد متال در سقف کاذب ایستگاه های مترو و اتوبوس

باتوجه به اینکه ایستگاه های مترو و اتوبوس در فضاهای عمومی شهر قرار دارند لازم است از مصالحی در طراحی آن ها استفاده شود که بالاترین مقاومت را داشته باشند و در برابر شرایط مختلف جوی دوام داشته باشند. یکی دیگر از موارد استفاده از اکسپندد متال در سقف کاذب برای ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی است.

در ایستگاه های اتوبوس علاوه بر این که می توان از اکسپندد متال در سقف ایستگاه استفاده کرد برای طراحی قسمت دیواره ها و کف ایستگاه نیز می توان آن ها را به کار برد. همچنین باتوجه به ظاهر جدید و مدرن ورق های فلزی اکسپندد متال، استفاده از آن ها ایستگاه ها را مدرنیزه تر خواهد کرد.

کاربرد اکسپندد متال در سقف کاذب ایستگاه های مترو و اتوبوس

فروش انواع ورق اکسپندد متال در پاردیک مش

در این مقاله سعی کردیم انواع کاربرد اکسپندد متال در سقف کاذب را نام ببریم. کاربردهای ورق اکسپندد متال بسیار فراوان است و باتوجه به مزایای ویژه ای که دارند، می‌توان گفت که این ورق ها از مصالح پرمصرف امروزی برای پروژه های مختلف ساختمانی به حساب می آیند. به همین خاطر، برای خرید ورق اکسپندد متال حتما به نمایندگان فروش این ورق ها مراجعه کنید و به صورت متفرقه ورق ها را خریداری نکنید.

گروه صنعتی پاردیک مش از تولید کنندگان برتر ورق های اکسپندد متال است که با ارائه لیست قیمت ورق اکسپندد متال طبق استانداردهای قیمت گذاری آماده فروش انواع ورق فلزی اکسپندد با کیفیت استاندارد می باشد. گروه صنعتی پاردیک مش، تولید کننده، طراح و اجرا کننده انواع ورق اکسپندد متال (متال مش) در پروژه های مختلف می‌باشد که با سال ها تجربه در این زمینه، آماده مشاوره های طراحی و اجرا در پروژه های شما است.

مقالات مرتبط

پاردیک مش
نوشتهٔ پیشین
20 مزیت ورق اکسپندد متال
نوشتهٔ بعدی
فروش متال مش در سراسر ایران

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید